5 січ. 2021 р.

Виховуємо помічників.

 

   З раннього віку необхідно привчати дитину до самообслуговування, до прибирання своїх іграшок, до допомоги своїм рідним у домашній роботі.     Дошкільники легко і з великим задоволенням наслідують працю батьків, виконують доручення дорослих. Спочатку їм просто цікаво. 

  А поступово, якщо в сім'ї систематично заохочують до праці, хвалять за невеликі досягнення, у них виникає бажання допомогти дорослим, складаються трудові навички і звички, проявляється працелюбність.

 Своєчасне трудове виховання необхідне і для підготовки дитини до школи, де зміст навчання і життя пов'язані з працею.

 

  Діти, як правило, з охотою виконують будь-яку роботу, пов'язану з домашнім господарством.  Дитина обов'язково повинна закінчити почату роботу і виконати її охайно.

  Потрібно виховувати інтерес до результатів праці, тобто знаходити радість і задоволення від закінченої справи.

    Дошкільника, у якого життєвий досвід дуже малий, потрібно вчити працювати. Показ, розповідання, заохочення, нагорода, заохочення до спільної праці - види роботи, за допомогою яких можна навчити і привчити дитину до праці, потрібно враховувати її емоційність, бажання гратися.    

     Враховуючи, що гра і праця дошкільників тісно пов'язана, потрібно використовувати гру для заохочення дитини до праці, виховання бажання працювати.

    

     Виходячи з дому з дитиною, потрібно привчити її складати свої ігри та іграшки перед цим. Необхідно проявити вимогливість до своїх дітей і вчасно вміти проконтролювати їхню роботу.

    



      

      Але не слід забувати, що нікому не вдалося виростити працелюбну людину шляхом лише бесід про важливість праці і спостережень за працею інших. 

Тільки працюючи дитина оволодіває навичками і вміннями, отримує відчуття задоволення від зробленого своїми руками. 

 І початком на цьому шляху є залучення сина або доньки до обслуговування себе своїми силами.

     З самообслуговування починається трудове виховання дошкільника. Звичайно, умивання, одягання, самостійне вживання їжі лише умовно можна розглядати у змісті трудового виховання. 

     Багато батьків впевнені, що коли вже дитина має деякі навички та вміння із самообслуговування, то удосконалювати їх не обов'язково. 

Так залишаються не зовсім використані можливості самообслуговування, у дітей складаються нейтральні відношення до обов'язків, пов'язаних з самообслуговуванням.

     У сім'ях, де на належному рівні приділяють увагу розвитку навичок і вмінь з самообслуговування, діти вмілі, спритні. Вони легко, без допомоги дорослих наводять порядок у ігровому куточку, витирають вологою ганчіркою пил, допомагають накривати стіл до обіду, застеляють свої ліжка. Інших сім'ях батькам доводиться бачити безпорадність своїх дітей.

  

     Важливо приділяти більше уваги якості виконаної роботи - чи чисто, охайно, чи правильно. Не слід фіксувати на перших етапах увагу на швидкості. Швидкість прийде потім, коли вміння автоматизується. 

Чим менша дитина, тим легше її навчити обслуговувати себе за допомогою гри - цікавої, зрозумілої.

     Неправильно, якщо проблема самообслуговування в сім'ї вирішується так : дорослі сказали - і крапка. Слід стимулювати бажання обслуговувати себе ( тільки маленькі нічого не вміють самі, а ти вже дорослий. 

Спробуй сам попрати носову хустинку, і ти побачиш, що у тебе вийде так само гарно, як і в мене); важливо розкрити і моральний аспект проблеми самообслуговування 

     Але турботливі мами часто кожного дня прибирають іграшки дитини, витирають взуття, одягають і роздягають дитину, годують з ложечки. Якраз з цього і починається утриманство дитини.

     Деякі батьки вважають, що не слід вчити дитину, як правильно виконувати дії. Ні, батьки повинні виступати інспекторами, вимогливими і добрими. 

     Умови і обставини життя кожної сім'ї диктують свої нормативи і вимоги до навичок самообслуговування. 

     Слід пам'ятати. Що навичок необхідно навчати, навчати довго і терпеливо. Зробити гру «Хто як працює», для цього ввести різнокольорові фішки, що позначають оцінку роботи : червона - вміє і старається, синя - не вміє, але старається, зелена - більше руками розводить, ніж працює, коричнева - не хоче нічого робити. Важливо, щоб з'явився стимул, який розігріє інтерес до праці у дитини.

     Слід виключити вдома види роботи, де життя дитини підлягає небезпеці. 

      Автоматизм навичок самообслуговування виникає у дітей тим швидше, чим ретельніше і головне - більш творчо ми їх формуємо.

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар